piątek, 8 kwietnia 2016

Jak zacząć pisać bloga?

Okej. Przyznam szczerze, że na prawdę chciałam dobrze się przygotować do pierwszego konkretnego wpisu. No, o ile dobrym przygotowaniem można nazwać przekopywanie się przez otchłań internetu w poszukiwaniu jakichś konkretnych wskazówek, czytanie blogów "o życiu", "o mnie" i "o wszystkim i o niczym". 

Pierwsze co mnie zdziwiło to to, że ciężko było mi znaleźć jakieś stosunkowo młode blogi, które zaczynają, czy nawet dopiero mają w planach zacząć porządnie się rozwijać. Szukałam czegoś bez konkretnej tematyki, lubię czytać po prostu o czyimś życiu, poznawać jego poglądy i punkt widzenia. Ogólnie ludzkie reakcje, schematy zachowań i cała psychologia to coś co zainteresowało mnie we wczesnych latach podstawówki, ale nie o tym. Więc dzisiaj mamy piątek, czyli w moim przypadku czas kompletnie wolny i dla mnie. Postanowiłam pogrzebać w sieci, trochę zorientować się jak to wygląda, bo mówiąc szczerze raczej nie czytam blogów - nie znam popularnych blogerów i nie wiem jak to do końca funkcjonuje. I tak właśnie zmarnowałam dość sporo czasu, bo nie wpadłam na nic co przykułoby moją uwagę. (Chociaż może to wynikać też z mojej nieumiejętności znajdowania tego czego szukam w internecie) 

Większość blogów, na które trafiłam to były albo:
a) zapomniane, porzucone przez swych pomysłodawców twory, dryfujące w odmętach internetu;
b) blogi pisane przez młode dziewczyny, które zawierają masę podobnych do siebie tutoriali, hauli zakupowych i reklam;
c) typowo tematyczne, kolorowe i dopracowane blogi, z których możemy dowiedzieć się jak zrobić dobry suflet, czy też jak wykonać sweter na szydełku.

I tak z tymi nowymi, bogatymi doświadczeniami zaczęłam pisać pierwszy post. Wracając do pytania z tematu: Jak zacząć pisać bloga? Jak go prowadzić? Jaki powinien być dobry blog? Nie wiem, nie mam pojęcia jak powinno to poprawnie wyglądać, ale po całych wielkich poszukiwaniach chyba doszłam do czegoś i wiem jedno. Jeśli to ma być Twój blog, zaczynasz jak chcesz. Piszesz jak chcesz. I jeśli podoba Ci się to co robisz i jak robisz - jest dobry. I taki właśnie mam zamiar, prowadzić tutaj wszystko tak jak czuje, bez ustalonych schematów. Sama jestem ciekawa co z tego wyjdzie, przekonamy się.

 Ach, i tak właśnie pierwszy konkretny wpis nie jest konkretny, witajcie u mnie!

1 komentarz:

  1. Taki mało konkretny wpis, ukazuje , że należy się spodziewać wielkiego bum. Czekam. No i zapraszam do mnie. Tak bez linka, bo nie mam w zwyczaju. Choć wątpię by można było brać ze mnie przykład.

    OdpowiedzUsuń